Z Kopřivnice na Bílou horu - Kopřivnice - Lašská brána Beskyd - Štramberk, Kopřivnice, Příbor, Hukvaldy

Z Kopřivnice na Bílou horu (Kopřivnice)

TYP: pěší výlet, výlet s malými dětmi

VÝCHOZÍ BOD + CÍLOVÝ BOD

Parkoviště na Alšově ulici v blízkosti Muzea Fojtství

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Parkoviště na Alšově ulici v blízkosti Muzea Fojtství (0 km) – (A) Muzeum Fojtství (170 m) – (B) Váňův kámen (1 km) – (C) Rozhledna na Bílé hoře (1,9 km) – (D) Kamenárka (2,6 km) – (E) Botanická zahrada (3,1 km) – CÍLOVÝ BOD: Parkoviště na Alšově ulici v blízkosti Muzea Fojtství (4,3 km)

Výletní okruh vás zavede např. do kopřivnického Muzea Fojtství, k přírodní památce Váňovu kameni, k rozhledně na Bílé hoře, k přírodní památce Kamenárka a do botanické zahrady.

mírně náročný

Délka  4,3 km

Stoupání  210 m

Klesání  210 m

ZNAČENÍ

modrá turistická značka značka naučné stezky Bez značení

S kočárkem nevhodné (pro výlet s kočárkem se podívejte na trasu Na Bílou horu s kočárkem)

ZOBRAZIT NA

WWW.MAPY.CZ

KE STAŽENÍ

GPX

POPIS TRASY

Před začátkem cesty můžete navštívit muzeum Fojtství, které se nachází cca 170 metrů od parkoviště ve směru do centra na ulici Záhumenní. Při cestě na Bílou horu vám v orientaci pomůže modrá turistická značka , resp. značka naučné stezky , která z ulice Záhumenní odbočuje na Duhovou ulici. Než dorazíte po trase až na vrchol Bílé hory k rozhledně, cestou potkáte přírodní zajímavost – Váňův kámen.

Od rozhledny pokračujte dolů po trase naučné stezky k rozcestí u Panny Marie a klesejte dále kolem tzv. Horní Kamenárky až k bráně botanické zahrady.

Pokud je brána otevřena, jděte dále přes ni až k dolní bráně (cestička vlevo je pro ty, co se nebojí výšek, cestička vpravo pro ostatní). U dolní brány se opět napojíte na značku a pokračujte po ní z kopce dolů. Pokud bude horní brána uzavřena, jděte po značce celou dobu.

U turistického rozcestníku Botanická zahrada odbočte doleva na Kopřivnici. Po pár desítek metrů se asfaltová komunikace zatáčí doprava, vy však odbočte na vyšlapanou pěšinku, která vás přes louku dovede až na ulici Záhumenní a k parkovišti, odkud jste vycházeli (v terénu neznačená trasa).