Podél řeky Lubiny - - Lašská brána Beskyd - Štramberk, Kopřivnice, Příbor, Hukvaldy

Podél řeky Lubiny

TYP: pěší výlet, pěší výlet - vhodný i s kočárkem, cyklistický výlet, výlet na in-line bruslích

VÝCHOZÍ BOD

Příbor, železniční stanice

Doprava do výchozího bodu:

• vlak, bus (Příbor, železniční stanice)

• auto (v blízkosti vlakového nádraží v Příboře, Větřkovská ulice, nebo Občerstvení Orinoko v chatové osadě, což je vhodné pro inline bruslaře)

CÍLOVÝ BOD

Občerstvení Orinoko

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Příbor, železniční stanice (0 km) – (A) Občerstvení Orinoko – CÍLOVÝ BOD: Restaurace Tempo Vlčovice (6,7 km)
nenáročný

KE STAŽENÍ

GPX

POPIS TRASY

Trasa začíná u vlakového nádraží (lze ale začít až u občerstvení Orinoko). Vydejte se po značce po mostě přes řeku Lubinu a pak doprava po Větřkovské ulici. Z ní se po přibližně 600 metrech oddělí společná stezka pro chodce a cyklisty a po ní pokračujte. Po přibližně 700 metrech u dřevěného přístřešku se trasa spojí s místní komunikací, která je v následujícím úseku vpravo přibližně 150 metrů velmi úzká. Dejte osobní bezpečnosti, můžete se potkat s vozidlem! Ve chvíli kdy zelená pokračuje rovně mezi zahrádkářské domky, vy jděte doprava po trase PG01 – Radhošťská stezka (značka se symbolem Radegasta). Po 100 metrech nalevo je občerstvení Orinoko. Kousek od něj začíná společná stezka pro pěší a cyklisty. Pokračujte po ní až k mostu přes řeku Lubinu, odbočte doprava přes most a za mostem doleva po místních komunikacích (držte se směrovky Kopřivnice). Zde je provoz mírný, ale potkat automobil zde samozřejmě můžete a místy je komunikace užší. Ve chvíli kdy dorazíte k cyklistickému rozcestníku, na kterém bude ve směru doprava Kopřivnice a rovně Hukvaldy, pokračujte rovně. O pár metrů dál je další křižovatka, křížení s hlavní komunikací přes Lubinu. Odbočte doprava (směrovka Vlčovice), 100 metrů jde trasa po chodníku kolem této komunikace, pak odbočte doleva na místní komunikaci (směrovka Vlčovice). Po přibližně 600 metrech začíná společná stezka pro pěší a cykllisty. Po ní pokračujte až k zástavbě Vlčovic. Ve Vlčovicích u domu č. p. 37 se ulice vidlicovitě dělí, jděte vlevo až ke křižovatce u mostu přes řeku Lubinu. Překonejte cestu a za ní začíná opět společná stezka pro pěší a cyklisty. Ta se po 170 metrech mění v místní komunikaci. Na dalším křížení ulic odpočte doleva až k silnici I/58. Před vámi je restaurace Tempo, kde trasa končí a kde se můžete občerstvit. Zpět do výchozího bodu se můžete vrátit po stejné trase (pro inline bruslaře), můžete využít autobus (zastávka je zhruba 200 metrů vpravo od restaurace – při čelním pohledu na ní,  nebo se můžete vrátit zpět k mostu přes řeku Lubinu a odbočit doprava na most a po 500 metrech u autobusové zastávky narazíte na turistický rozcestník. Zpět do výchozího bodu se dostanete, když půjdete vlevo do kopce po značce  (cca 7,7 km).

TOP zajímavost na trase: Cyklostezka „Z Poodří do Beskyd“ – vhodné pro inline brusle