O Tatrovce (část areálu je totiž vidět při pohledu z vyhlídky)
Na počátku byly kočáry a bryčky. V roce 1850 je začal vyrábět Ignác Šustala, zakladatel továrny, v prostorách dnešního Muzea Fojtství. O 47 let později začal kočár jezdit bez koní a vznikl tak první automobil v tehdejším Rakousku-Uhersku. Důležitou stopu v historii města a zdejší továrny zanechal ředitel továrny a geniální konstruktér Hans Ledwinka, který svět obohatil např. o unikátní tatrováckou koncepci podvozku nebo o aerodynamické automobily se vzduchem chlazeným motorem. V Kopřivnici se nevyráběly jen automobily. Konstruktér Hans Ledwinka byl například také u zrodu rychlíkového vozu známým pod názvem Slovenská strela.
Ohromnou změnu zažívalo město zejména v 60. a 70. letech minulého století, kdy došlo k nárůstu výroby v automobilce, přílivu obyvatel a s tím související mohutné, nejen bytové, výstavbě. Po roce 1989 se automobilka na dlouhou dobu ocitla v problémech a ty se přenášely na město i život v něm. Vytvořením podnikatelského parku v roce 1999 vedle areálu Tatry začíná období, kdy se město odpoutává od dlouholeté silné vazby na podnik Tatra.
"Název Tatra dostala automobilka v roce 1919. Jízdní zkoušky s vozy typu U byly prováděny ve Vysokých Tatrách. Místní horalé přirovnávali vozy právě k Tatrám. Název se uchytil a věhlas vozů Tatra se šířil do celého světa."
Historii automobilky Tatra se věnuje Technické muzeum TATRA, kde naleznete expozici osobních automobilů včetně těch sportovních, a nově otevřené Muzeum nákladních automobilů TATRA.