Za kouzelnou studánkou i na sopku - Příbor - Lašská brána Beskyd - Štramberk, Kopřivnice, Příbor, Hukvaldy

Za kouzelnou studánkou i na sopku (Příbor)

TYP: pěší výlet, cyklistický výlet

VÝCHOZÍ BOD + CÍLOVÝ BOD

Příbor, železniční stanice

Doprava do výchozího bodu: vlak, bus, auto (Příbor, železniční stanice)

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Příbor, železniční stanice (0 km) – (A) Rodný dům Sigmunda Freuda (0,4 km) – (B) Piaristické zahrady (0,65 km) – (C) Kaple sv. Jana Sarkandera se studánkou Sarkanderkou, Prchalov (3,1 km) – (D) Hončova hůrka, Skotnice (5,2 km) – CÍLOVÝ BOD: Příbor, železniční stanice (9,2 km)
nenáročný

KE STAŽENÍ

GPX

POPIS TRASY

Vyjděte od příborského vlakového nádraží po Frenštátské ulici, po 280 metrech odbočte doprava na ulici Československé armády. Až uvidíte před sebou parkoviště, po pravé straně bude žlutý dům s dřevěným plotem, to je rodný dům Sigmunda Freuda. Pokračujte rovně přes Jičínskou ulici. Vedle  informačního centra se nacházejí veřejná WC.

Je zde také vstup do piaristických zahrad. Pokud jsou zahrady otevřeny, projděte jimi napříč k západnímu východu ze zahrad, v opačném případě jděte rovně ulicí a zabočte doleva na Lidickou. U sídla Policie ČR naproti Sokolovně pokračujte Masarykovou ulici pořád rovně, až dojdete k podchodu pod dálnici D48. Využijte ho a pokračujte až na okraj obce Prchalov. Odbočte doprava a pokračujte rovně přes železniční přejezd až na křižovatku. Zde odbočte vpravo a jděte přibližně 330 metrů ke kapličce sv. Jana Sarkandera se studánkou Sarkanderkou opředenou pověstmi.

Od kapličky se vraťte zpět na křižovatku, odkud jste přišli a vydejte se vpravo k hlavní silnici č. I/58. Pozor, je zde silný provoz. Přejděte ji na druhou stranu a jděte doleva po chodníčku u cesty. Po 75 metrech odbočte z hlavní cesty doprava a hned opět doprava k řece Lubině a u ní naopak vlevo. Chodníček kolem řeky vás dovede až k mostu přes Lubinu, přejděte po něm a pokračujte až ke křižovatce, na ní jděte vlevo. Cesta bude stoupat levotočivou zatáčkou do kopce a za ní je odbočka do pole se zákazem vjezdu. Po polní cestě jděte nahoru do kopce. Asi po 150 metrech jste na Hončově hůrce.

Z ní se pak vydejte zpátky k asfaltové cestě a dále doleva ke křižovatce, odkud jste přišli. Na ní pokračujte vlevo. Stejným směrem vedou cyklotrasy č. 6039 a PG01 – Radhošťská stezka (symbol Radegasta). Jděte stále po asfaltové komunikaci, která se promění v ulici 9. května. Těsně před tím než podejdete dálnici D48 je po pravé straně restaurace U Čápa, kde se můžete občerstvit. Trasa dále pokračuje po ulici 9. května až ke křížení s Místeckou ulicí. Bezpečně přejděte tuto rušnější komunikaci a pokračujte rovně po Nábřeží Rudoarmějců až k mostu přes Lubinu, na jehož druhé straně je příborské vlakové nádraží.

TOP zajímavost na trase: Významná mineralogická lokalita Hončova hůrka je pozůstatkem někdejší sopečné činnosti, místní lidé zde těžili kámen a zároveň hledali polodrahokamy a minerály.

Další zajímavá místa na trase: Rodný dům Sigmunda Freuda, Piaristické zahrady, Kaple sv. Jana Sarkandera se studánkou Sarkanderkou