Výletní okruh „Okolo Šostýna II“ - Lašská brána Beskyd - Štramberk, Kopřivnice, Příbor, Hukvaldy

Výletní okruh „Okolo Šostýna II“

TYP: pěší výlet, výlet s malými dětmi

VÝCHOZÍ BOD + CÍLOVÝ BOD

Výchozí bod

parkoviště u koupaliště

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Výchozí bod (0 m) – (A) Šostýn – (B) Rozcestí čarodějnic – (C) Raškův kámen – (D) Janíkovo sedlo – CÍLOVÝ BOD: Výchozí bod (4,8 m)

Výchozí bod – Bezručova vyhlídka – Šostýn – Raškův kámen – Janíkovo sedlo – výchozí bod

mírně náročný

Délka  4,8 m

Stoupání  256 m

Klesání  256 m

ZNAČENÍ

značka naučné stezky značka se symbolem kola

KE STAŽENÍ

GPX

POPIS TRASY

Okruh „Okolo Šostýna I“ (viz níže) se dá ještě prodloužit o návštěvu vyhlídky na Raškově kameni – od tabule Lašské naučné stezky „Rozcestí čarodějnic“ (C) jděte dále po trase naučné stezky (lze i po žluté turistické značce) až k Raškově kameni (D) – vzdálenost cca 500 metrů. Následně dále až k turistickému rozcestí (E) na Janíkově sedlu (z Raškova kamene cca 350 metrů). Zde se vydejte doprava (při pohledu na turistický rozcestník doleva) a budete klesat po asfaltové cestě zpět k výchozímu bodu (vzdálenost ze sedla k parkovišti je cca 1,3 km, délka celého okruhu cca 4,8 km).

Výletní okruh „Okolo Šostýna I“ – z výchozího bodu (A) se vydáte po trase Lašské naučné stezky k Bezručově vyhlídce, dále pak po hřebeni Brd k rozcestí "Pod Pískovnou". Z něj odbočíte doprava a půjdete kolem rybníku pod Šostýnem až ke zřícenině hradu (B) – vzdálenost: cca 2,5 km.

JEDNOTLIVÉ ÚSEKY

Výletní okruh Okolo Šostýna I (A-B)

ZNAČENÍ: značka naučné stezky

mírně náročný

Délka  2,5 km

Převýšení  147 m

Stoupání  183 m

Klesání  105 m

POVRCH: lesní pěšina, lesní cesta