6. trasa – Z Frýdku-Místku přes Palkovické hůrky (32 km) - Lašská brána Beskyd - Štramberk, Kopřivnice, Příbor, Hukvaldy

6. trasa – Z Frýdku-Místku přes Palkovické hůrky (32 km)

TYP: pěší výlet

VÝCHOZÍ BOD

START - FM - Olešná (U Toma)

CÍLOVÝ BOD

CÍL - Štramberk - náměstí

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: START - FM - Olešná (U Toma) (0 km) – (A) Palkovické Hůrky – (B) Kubánkov – (C) Hukvaldy - Oborní brána – (D) Měrkovice - U Zvonařky – (E) Tichá – (F) Frenštát p. R. - koupaliště – (G) Lichnov – (H) Štramberk - žst. – CÍLOVÝ BOD: CÍL - Štramberk - náměstí (31,8 km)
středně náročný

KE STAŽENÍ

GPX

POPIS TRASY

Trasa začíná na přehradě Olešná u Frýdku-Místku u Hospůdky U Toma. Vyražte od ní po stezce kolem přehrady ve směru k aquaparku. Ve chvíli, kdy se bude chodník za dětským hřištěm rozdělovat, vydejte se doleva skopce na hráz s můstkem. Na konci můstku odbočte vpravo a jděte až k asfaltové silnici. Na ní odbočte vlevo, tím se dostanete na modrou turistickou značku a zároveň na značku Naučné stezky Hůrky . Máte za sebou cca 22 km. Držte se modré značky , která vás provede lesy Palkovických hůrek přes vrchol Kubánkov (660 m n. m.). Až dorazíte k turistickému rozesílku Pod Zadní Babí horou. Jděte stále po modré ještě 700 metrů. Značka zabočí doprava, vy jděte rovně a napojíte se na naučnou stezku Leoš Janáček očima dětí, která je značena žlutou místní turistickou značkou . Držte se této značky až do údolí říčky Odřejnice. Přejděte most přes říčku a překonejte silnici vedoucí od Kozlovic a po značce (přidala se i zelená ) dojděte kolem Památníku Leoše Janáčka do centra Hukvald k oborní bráně. Zde se můžete občerstvit.

Od turistického rozcestníku trasa pokračuje po žluté turistické značce skrz oboru kolem Lišky Bystroušky až k jižní bráně obory u Měrkovic. Držte se stále žluté až do Tiché. Nedaleko rozcestníku Tichá se nachází přírodní památky Travertinová kaskáda. Po žluté pokračujte až na okraj města Frenštátu pod Radhoštěm. Projdete kolem aquaparku a za mostem je rozcestník „Frenštát p. R. – koup.“. Zde žlutá končí a vy jděte dále po červené turistické značce  přes obec Lichonv až do Štramberku. U restaurace Prosek ve Štramberku červená zahýbá k Národnímu sadu, vy ale jděte rovně po ulici Záuličí (po modré a žluté  ) až do centra města – na náměstí pod štramberským hradem s věží Trúbou.