Za pohledy z Rybí - okolí - Lašská brána Beskyd - Štramberk, Kopřivnice, Příbor, Hukvaldy

Za pohledy z Rybí (okolí)

TYP: pěší výlet

VÝCHOZÍ BOD + CÍLOVÝ BOD

Rybí, sokolovna

Doprava do výchozího bodu:
- bus (Rybí, horní)
- auto (Rybí, sokolovna)

TRASA

VÝCHOZÍ BOD: Rybí, sokolovna (0 km) – (A) Libhošťská hůrka (2 km) – (B) Závišice (4 km) – (C) Štramberk, Pod Bílou horou - tur. rozc. (8,5 km) – (D) Štramberk, Národní sad – tur. rozc. (9,5 km) – (E) Libotín, koupaliště – tur. rozc. (12 km) – (F) Libotínka, vodopády (14,5 km) – (G) Libotín – tur. rozc. (19 km) – (H) Holivák – tur. rozc. (23 km) – CÍLOVÝ BOD: Rybí, sokolovna (24,6 km)

velmi náročný

Délka  24,6 km

Stoupání  761 m

Klesání  761 m

ZNAČENÍ

žlutá turistická značka červená turistická značka modrá turistická značka Místní značka - červená

POVRCH

lesní pěšina, lesní cesta, polní cesta, zpevněná cesta, asfaltová cesta, ulice

ZOBRAZIT NA

WWW.MAPY.CZ

KE STAŽENÍ

GPX

BODY ZÁJMU NA TRASE

Hrad Štramberk - Trúba (1)

POPIS TRASY

Jedná se o trasu tradičního každoročního turistického pochodu. V částech, kde trasa nevede po běžných turistických trasách, je tato trasa značena jednosměrně značkou:

Trasa začíná u sokolovny v obci Rybí. Vyjděte k hlavní silnici a odbočte doleva na Nový Jičín. Jděte asi 300 metrů podél silnice na konec obce a za posledním domem odbočte doprava a polní cestou dojděte až k lesu a stoupejte dál na vrchol Libhošťské hůrky. Pokračujte po hřebeni. Stezka začne klesat a vy se budete blížit do centra Závišic, kde narazíte na silnici vedoucí do Sedlnic. Odbočte doleva a po 200 metrech u obchodu doprava a jděte přes most (za mostem vlevo je Pohostinství U Kremlů). Pokračujte stále do kopce mimo obec. Asi po kilometru dojdete kolmo k silnici, na kterou odbočte doprava. Po 300 metrech přejděte hlavní silnici mezi Kopřivnicí a Novým Jičínem a mezi domy pokračujte polní cestou ke Štramberku. Po asi 3 kilometrech dorazíte k ulici K Očnímu. Odbočte doleva a po 200 metrech doprava a stoupejte pěšinou po úbočí Bílé hory až k místu, kde se trasa potká se turistickou značkou . Po ní vystoupejte až k turistickému rozcestníku „Pod Bílou horou“.

Od něj se dostanete Jaroňkovou ulicí do areálu štramberského hradu. Zde, nebo na náměstí, na které sestoupáte po schodech, se můžete občerstvit. Z náměstí trasa pokračuje po značce , resp.   k bráně Národního sadu a dále po značce úpatím Kotouče, kolem štramberského koupaliště do oblasti zvané Libotín. U turistického rozcestníku „Libotínské údolí“ trasa opouští značku  a pokračuje vlevo po značce .

Po 600 metrech lesní cestou odbočte vlevo. Po dalších 200 metrech se nachází lesní objekt. Odtud trasa dále vede už po lesní pěšince nad tokem Libotínky s asi 3 metry vysokým vodopádem. Po 800 metrech se pěšina potká s lesní cestou, na kterou odbočte doprava. Sledujte značení, které vás po lesních cestách a pěšinách dovede po cca 2,5 kilometrech až k místu, kde se trasa potká se značkou . Odbočte doprava a držte se turistické značky. U turistického rozcestníku „Libotín“ stále pokračujte po zelené vlevo. Po 600 metrech ale zelená odbočuje vlevo dolů a vy pokračujte dále po značce . Značka vás zavede ke studánce U Kříže a přes louky kolem vrcholu Puntíku k turistickému rozcestníku „Holivák“. Z něj oficiální trasa pochodu vede po sjezdovce až zástavbě obce Rybí (lze ale jít i po , nebo po asfaltové cestě). Na začátku zástavby obce se nachází občerstvení, od něj uličkami mezi domy je to do cíle už jen přibližně 600 metrů.

TOP zajímavost na trase: Městská památková rezervace Štramberk – historické jádro města, náměstí s měšťanskými domy v barokním i klasicistním slohu a s okolními valašskými roubenými chalupami bylo vyhlášeno roku 1969 za městkou památkovou rezervaci.

Další zajímavá místa na trase:  Trasa prochází také méně známou, avšak příjemnou krajinou Libotínských vrchů s krásnými výhledy.